מה זה פרופיל נפשי | שערים לגיוס
 

074-769-14-84

מה זה פרופיל נפשי

מתגייסים רבים ואף חיילים בתחילת דרכים אינם בהכרח יודעים מה זה פרופיל נפשי, או לחילופין עוסקים בשאלה מה זה פרופיל נפשי מתוך רצון להכיר ולהבין את המערכת הצבאית לעומק. כמו כן, ישנם סיטואציות בהן חיילים נמצאים במצב רגשי לא יציב במיוחד מסיבות כאלה ואחרות, ומבקשים לדעת מה זה פרופיל נפשי על מנת להבין כיצד ניתן לאבחן את מצבם ומה המשמעות של כך. חיילים אשר סובלים מהפרעה נפשית כזו או אחרת מקבלים בפרופיל סעיף אשר נקרא ״סעיף נפשי״ אשר תלוי כמובן במידה ובחומרה של ההפרעה, וההשפעה שלה על תפקודו היומי של החייל. קיימים ארבעה פרופילים נפשיים, כאשר כל אחד בעל מאפיינים שונים. שערים לגיוס מתמחים בנושאים רבים אשר קשורים למערכת הצבאית ומבקשים להעניק מענה ופתרונות לשאלות כגון מה זה פרופיל נפשי, מה זה קב"ן, האם פרופיל נפשי משפיע באזרחות, האם פרופיל נפשי יכול לפגוע בי, ושאלות רבות נוספות אשר קשורות לשירות הצבאי ולנושאים הקשורים לטרום גיוס. 

מה זה קב"ן 

חיילים רבים מבקשים לדעת מה זה קב”ן, הן בעקבות סקרנות והן בעקבות מצוקה נפשית מסוג כזה או אחר אשר יכולה להתעורר במהלך השירות הצבאי. חשוב לזכור כי הקב״ן הינו איש מקצוע לכל דבר אשר תקפידו הוא להעניק לחייל אבחון ומענה למצוקה הנפשית בה הוא שרוי. הקב״ן אינו משחרר מהצבא, וזה גם אינו המטרה העיקרית שלו. מדובר באיש מקצוע אשר תפקידו להעריך את מצבו הנפשי של החייל על פי הסטנדרטים של הצבא. 

האם פרופיל נפשי משפיע באזרחות 

חיילים רבים חוששים מהנושא של פרופיל נפשי נמוך ויציאה מהצבא בעקבות מצב או הפרעה נפשית ושואלים את השאלה האם פרופיל נפשי משפיע באזרחות. למעשה, מדובר על שאלה מורכבת ונפוצה במיוחד, אשר תלויה במגוון רחב של גורמים. שערים לגיוס מציע מגוון רחב של פתרונות לחיילים בנושאים שונים לצד מידע רחב ומגוון, כל זאת על מנת לנסות ולהבטיח שירות משמעותי יותר. 

האם פרופיל נפשי יכול לפגוע בי

אחת מן השאלות היותר נפוצות שחיילים שואלים את קצין בריאות הנפש היא האם פרופיל נפשי יכול לפגוע בי. למעשה, פרופיל נפשי אינו מופיע בתעודת השחרור של החייל, אלא מופיע רק בתור שחרור מסיבות רפואיות. 
 

מלשב"ים

חיילים בחובה

אנשי קבע ומילואים

יחידות מיוחדות ומובחרות

השערים לגיוס

play4, play, media control, audio

רוצים לקבל פרטים נוספים?

מלאו את הטופס