שערים לגיוס - טיפול Cbt באזור יקנעם - מה חשוב לדעת לפני שמגיעים?

074-769-14-84

טיפול Cbt באזור יקנעם - מה חשוב לדעת לפני שמגיעים?

בעולם של ימינו, לא מעט אנשים מתמודדים עם קשיים רגשיים, וחלק אפילו מתמודדים עם מצבים נפשיים והפרעות מסוימות. בהתאם לכך, כל אחד אשר מתמודד עם קושי כזה או אחר ירצה למצוא טיפול יעיל, ואילו לא תמיד הטיפולים הנפוצים ביותר יעזרו, ולכן במקרים כאלו נחפש אחר טיפולים אחרים שעשויים להיות יעילים יותר. אחד הטיפולים היעילים ביותר עבור מגוון מצבים שונים, הוא טיפול Cbt, ובשנים האחרונות ניתן לראות מגמה עולה של שימוש נרחב בו. אז מהו בעצם טיפול Cbt, כיצד הוא מתבצע ולמי הוא מתאים? ובכן, בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם כל מה שצריך לדעת בנוגע לנושא זה לפני שתקבעו תור ותגיעו אל טיפול Cbt באזור יקנעם.

טיפול Cbt - קצת רקע


לפני שנחפש אחר טיפול Cbt באזור יקנעם - הרי שעלינו להבין בדיוק מהו סוג הטיפול הזה. מדובר בעצם בטיפול קוגניטיבי התנהגותי מבוסס ראיות, עם תוצאות חיוביות מאוד עבור מגוון רחב של מצבים שונים. חשוב להדגיש כי שיטה זו נבדלת משיטות טיפול אחרות בכך שהיא בעצם מדגישה את החשיבות של שילוב בין קוגניציה (חשיבה) לבין התאמה לדפוסי פעולה והתנהגות. בנוסף, טיפול זה הוא שיחתי, והוא מבוסס על סדרת מפגשים קצרת טווח (בדרך כלל עד 12 מפגשים בלבד). אולם, במידת הצורך בהחלט המטופל יוכל להגיע על מנת "לרענן" את כל התובנות וההיבטים מהחומר הנלמד, אך זאת רק לאחר תקופת הפוגה קצרה.

עבור אילו מצבים טיפול Cbt באזור יקנעם יכול להתאים?


טיפול Cbt הוכח בתור טיפול יעיל בצורה יוצאת דופן עבור מגוון מצבים, ביניהם דיכאון, הפרעות אכילה, הפרעות אישיות, הפרעה פוסט-טראומטית (PTSD) וחרדות. כיום אף ניתן לראות טיפולי Cbt ייחודיים, עם דגש על טיפול בהפרעות מסוימות, ולכך הוכשרו מטפלים שזהו בעצם תחום המומחיות הבלעדי שלהם.

מה מייחד את השיטה הזו?


טיפול Cbt שונה במספר פרמטרים מסוגי טיפולים אחרים. תחילה, חשוב מאוד לציין כי כאן הדגש הוא על עבודה משותפת, של המטופל עם המטפל. בעוד כי בטיפול פסיכולוגי לדוגמא, המטפל מנתח את הבעיות של המטופל ומקשיב לו - כאן אמנם הטיפול הוא שיחתי, אך לא רק בוחנים את הבעיה של המטופל ואת טראומות העבר, אלא בוחנים דפוסי חשיבה והתנהגות "בעייתיים" שהתפתחו כתוצאה מאותו מצב. במקום להתמקד במצב עצמו - מתמקדים באותם דפוסים שליליים, מתוך נקודת הנחה כי בהינתן מצב בו נוכל להחליף את אותם דפוסים שליליים בדפוסים טובים יותר נוכל לשפר את איכות החיים, ובכך למזער את השפעת המצב עלינו. המטרה העיקרית כאן היא לעזור למטופל להוביל שינוי משמעותי בדפוסי החשיבה וההתנהגות שלו, לא בהכרח על ידי טיפול ישיר במצב ממנו הוא סובל ולא על ידי שינוי נסיבות חייו - אלא על ידי חיזוק היכולת שלו להגביר שליטה על התפיסה שלו באשר לאותן נסיבות.

למי זה מתאים?


ראוי לציין כי בנוסף לאותם מצבים ספציפיים שהזכרנו קודם לכן, יש צורך במטופל שמראש מוכן להבין את מהות הטיפול ולשתף פעולה בצורה מלאה עם המטפל שלו. כמו כן, חשוב מאוד לדעת כי טיפול Cbt דורש עבודה. כלומר - במהלך הטיפול הדגש יהיה על התקדמות הדרגתית, וכחלק מהעניין לעיתים המטופל יקבל משימות ו"שיעורי בית" אותם יצטרך לתרגל במהלך זמנו הפנוי. מטופלים שרוצים לראות תוצאות במהלך טיפול בשיטה זו אמורים לשתף פעולה עם המטפל שלהם באופן מלא, וכמובן גם לקחת ברצינות את כל אותם תרגילים. כמו כן, חשוב להדגיש כי טיפול זה מתאים אך ורק למטופלים עם יכולת התבוננות ומודעות עצמית. במהלך הטיפול, יהיה צורך לבחון את כל אותם דפוסים שליליים שנוצרו כתוצאה מהתמודדות עם מצבו של המטופל, ואילו בהתאם לכך המטופל אמור להבין מה בעייתי באותם דפוסים, מתוך שאיפה לתקן אותם. מטופלים שאינם מסוגלים להבחין בדפוסים בעייתיים בהתנהגות ובחשיבה שלהם, ואינם מסוגלים לסייע למטפל לאבחן את מצבם - לא יפיקו תוצאות איכותיות מטיפול כזה.

איך נוכל למצוא מטפל Cbt באזור יקנעם?


לפני הכל, חשוב להדגיש כי עבור טיפול Cbt באזור יקנעם, ובכלל בכל אזור בארץ תצטרכו להוציא התחייבות מקופת החולים בה אתם מבוטחים. לאחר מכן, ישנם מספר פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון כאשר נבחר מטפל Cbt:

• ניסיון - כמו בחירת כל מטפל אחר, גם כאן חשוב מאוד לשים דגש על ניסיון. תמיד נרצה לעבוד עם מטפל מנוסה בתחום ה-CBT ובכלל, בתחום הפסיכותרפיה. בנוסף, ייתכן כי נעדיף לעבוד עם מטפל שיש לו ניסיון מוכח בסיוע לאנשים אשר התמודדו עם מצבים דומים לשלנו על ידי שיטת ה-Cbt. כך לדוגמא, אם אנחנו מתמודדים עם פוסט טראומה כתוצאה מהשירות הצבאי שלנו - נעדיף לבחור מטפל Cbt באזור יקנעם שיש לו ניסיון בסיוע למטופלים כאלו.

• תחושת ביטחון - כדי שהטיפול יפיק תוצאות איכותיות ויקל עליכם, תצטרכו לשתף פעולה עם המטפל שלכם. לשם כך, כאשר נחפש אחר טיפול Cbt באזור יקנעם, נרצה לבחור מטפל שאנחנו מרגישים איתו בנוח ומרגישים ביטחון כאשר אנחנו משוחחים איתו. מטפל אמין, קשוב, רגיש ונעים הליכות - כזה שנוכל לתת בו אמון לאורך כל השיחה.

כמה מילים לסיכום


עבור פוסט טראומה ועוד מגוון רחב מאוד של מצבים וקשיים נפשיים שונים, טיפול Cbt בהחלט יכול להועיל, זאת מאחר ובמהלך השנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר מטופלים שמעידים כי טיפול כזה סייע להם ועבד בצורה יוצאת דופן. לכן, החלטנו להסביר לכם בכתבה זו בדיוק מה זה טיפול Cbt, ולרכז עבורכם מידע חשוב שכדאי שתקראו לפני שתחפשו אחר טיפול Cbt באזור יקנעם שיוכל לסייע לכם.
 

מלשב"ים

חיילים בחובה

אנשי קבע ומילואים

יחידות מיוחדות ומובחרות

השערים לגיוס

play4, play, media control, audio

רוצים לקבל פרטים נוספים?

מלאו את הטופס

 

074-769-14-84

hagit@shearim.biz

|

קיבוץ הזורע

|

א' - ה' - 09:00-18:00 / ו' - 08:00-14:00 

|


               

צרו איתנו קשר


אנחנו כאן בשבילכם ולמענכם!